Joluca är ett samägt bolag mellan humorgruppen JLC och Umida Group AB som tillsammans skapat ett nytt varumärke som samägs och producerar blanddryck som säljs på systembolaget och funktionella drycker som går att köpa hos alla större kunder inom dagligvaruhandeln och servicehandeln som ICA, COOP, Axfood, Pressbyrån, 7-Eleven m.fl..
YouTube- och influencertrion JLC består av Jonas Fagerström, Lucas Simonsson och Carl Déman. Trio grundande JLC i början av 2017 och har sedan dess tagit Sverige med storm. Deras YouTube-kanal har över 800 000 prenumeranter och varje avsnitt har i genomsnitt en halv miljon visningar. Utöver en gemensam YouTube-kanal driver Jonas, Lucas och Carl egna konton på sociala plattformar som gemensamt har nära 4 miljoner följare. Utöver YouTube, Facebook och Instagram driver JLC en av Sveriges största poddar och har spelat in tv-serie för Discovery+.
”Det är fantastiskt att vara pionjärer inom detta område. Vi har fått många förfrågningar om att sälja produkter eller skapa bolag tidigare men det är inte förrän nu som vi hittat något som vi brinner för och tror stenhårt på. Vi tror även på Umida som bolag och har självklart blivit aktieägare. Vi hoppas och tror på stora framgångar!” säger JLC.
Kommer Ni lansera fler produkter?
Målsättningen är att fortsätta lansera nya innovativa produkter och bygga ett starkt dryckesvarumärke.
Bli först med att få senaste nyheterna, erbjudanden om limiterade produkter och info om kul event.
UMIDA GROUP AB
Humlegårdsgatan 13
114 46 Stockholm
Joluca – info@joluca.se
Umida – info@umidagroup.com
www.umidagroup.com
© JOLUCA COCKTAILS - 2024. ALL RIGHTS RESERVED
Vår webbsida innehåller information om alkoholdrycker. För att besöka den måste du vara 25 år eller äldre.